Хто такий Максим Кріппа і чим він відомий?

Stalker
По суті, для широкої громадськості ім'я Максима Кріппи відоме мало. Зате його добре знають у колах інвесторів. У його інвестиційному портфелі такі активи як київський бізнес-центр Парус, що на Мечникова 2; кіберспортивна організація Navi (Natus Vincere), одна з найвідоміших в Європі; україномовна студія Maincast, що транслює кіберспортивні події; компанія GSC Game World, відома створеною нею грою-шутером S.T.A.L.K.E.R.
Проекти Максима Кріппи
Thumbnail
Знаменита комп'ютерна гра S.T.A.L.K.E.R. 2

GSC Game World

Thumbnail
ТОП 1 кіберспортивна команда NAVI

Natus Vincere

Максим Кріппа
Author
Біографія

Максим Криппа
український підприємець з великим інвестиційним портфелем. Він сфокусований на IT-секторі та інноваційних проектах.

Майбутнє шутера S.T.A.L.K.E.R. під питанням?

В свій час ця гра стала справжньою сенсацією серед любителів шутерів від першої особи, завдяки реалістичному відтворенню Чорнобильської зони. Перша гра серії, S.T.A.L.K.E.R.: Тінь Чорнобиля, вийшла в 2007 році, а третє доповнення, S.T.A.L.K.E.R.: Поклик Прип'яті, з'явилося в 2009 році. У 2010 році компанія оголосила про роботу над S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. На той момент проект виглядав багатообіцяючим і йшов за планом. Але, як це часто буває, зіткнувся з нестачею фінансування.

З тих пір фанати чекають продовження гри вже 14 років.

У 2020 році Максим Кріппа зробив свою першу інвестицію в GSC Game World. Ця новина не викликала великого резонансу, так як професійні інвестори надають перевагу уникненню зайвої публічності. Однак у 2023 році, коли стало відомо, що Максим Кріппа став бенефіціарним власником компанії, це викликало питання щодо мотивів його дій. Чи було це прагненням врятувати легендарну українську компанію від банкрутства чи він побачив перспективи там, де інші не помітили?

Інвестори повинні бути в певній мірі прихильниками продукту, в який вони вкладають гроші, щоб розуміти його потенціал і відрізняти якісний продукт від тимчасового явища. Можливо, Максим Кріппа був фанатом S.T.A.L.K.E.R. і втомився чекати виходу продовження.

Однак аналіз дій великих інвесторів повинен базуватися не на емоціях, а на цифрах і прогнозах.

Експерти прогнозують, що в цьому році дохідність світового ринку комп'ютерних ігор досягне 282 мільярдів доларів США, а до 2027 року зросте до 363 мільярдів доларів. Кількість користувачів на ринку в 2027 році очікується на рівні 1,472 мільярда людей.

GSC Game World

GSC Game World з її історією успіху першого S.T.A.L.K.E.R. виглядає як перспективний актив, який при правильному менеджменті і достатніх інвестиціях може принести хороші результати. Проблеми GSC Game World значною мірою були пов'язані з неправильним управлінням, що виражалося в зриві термінів, втраті команди і юридичних проблемах. Можливо, Максим Кріппа дійшов висновку, що перспективний актив ризикує розтратити свій потенціал і не зможе конкурувати на світовому ринку. Лідери на ринку відеоігор Японія, Китай, Індія. У Японії компанії рідко стикаються з управлінськими проблемами завдяки висококласним управлінським системам. Тому, щоб врятувати актив, Максиму Кріппі важливо усунути ризик управлінських провалів.

Перспективи GSC Game World зараз виглядають дуже обнадійливо. Компанія продовжує розвивати свої проекти і активно розширює присутність на міжнародних ринках. Успіхи GSC Game World, безумовно, відображаються і на українській економіці, сприяючи її розвитку і зміцненню.

Крім зміни управлінської політики Максим Кріппа впровадив так звану КСВ - корпоративну соціальну відповідальність бізнесу. Як результат - постійна допомога Україні в тих сферах, в яких є гостра потреба.

Що стосується допомоги постраждалим під час попадання російської ракети в Охматдит - пожертвування в розмірі 5 мільйонів гривень від компанії GSC Game World буде спрямоване на відновлення зруйнованих відділень лікарні, закупівлю необхідного медичного обладнання і забезпечення лікування постраждалих дітей.

Ще 5 мільйонів гривень Максим Кріппа додав від свого благодійного фонду MK Foundation, який був створений для допомоги Україні та її жителям. Фонд не збирає донати з населення, повністю фінансується за рахунок його засновника.

Замість висновків

Як написано вище, Максим Кріппа непублічна людина, інтерв'ю поки не давав. Але один короткий коментар нам все ж вдалося у нього отримати: “Успіх бізнесу повинен супроводжуватися соціальною відповідальністю. Ми живемо в суспільстві, і наш обов'язок - допомагати тим, хто цього потребує”, відповів він на питання про причини рішення впроваджувати у свій бізнес принципи корпоративної соціальної відповідальності.

Така позиція підприємця сприяє не тільки розвитку його компаній, але і поліпшенню життя в Україні в цілому.

Коли українські інвестори, такі як Максим Кріппа, вкладають свої кошти в національні компанії, це приносить значні вигоди для економіки країни. По-перше, такі інвестиції створюють нові робочі місця, що сприяє зниженню рівня безробіття і підвищенню рівня життя населення. По-друге, успішні українські компанії привертають увагу міжнародних інвесторів, що сприяє припливу іноземних інвестицій в країну.

Максим Кріппа вірить в майбутнє України і активно інвестує в її розвиток. Його вклад в GSC Game World - це не просто успішний бізнес-проект, але і приклад того, як підприємці можуть і повинні вносити свій внесок в суспільне благо. Під його керівництвом, компанія GSC Game World не тільки радує своїх шанувальників новими проектами, але і активно бере участь в житті суспільства, допомагаючи тим, хто цього потребує.

На завершення, варто зазначити, що благодійні ініціативи Максима Кріппи служать яскравим прикладом соціальної відповідальності бізнесу. Це показує, що успіх компанії можна і потрібно поєднувати з активною підтримкою суспільства, в якому вона працює.